sobota, 3 listopada 2012

Volkswagen video

Volkswagen Golf passat B4 corrado sirocco corrado 411 LE 


ok

Hurricane Sandy

Historia Volkswagen rozpoczął 17 stycznia 1934, gdy Ferdinand Porsche przedstawionych niemieckiego samochodu Rządowego Programu - legendarnego Garbusa. Była to odpowiedź na oczekiwania Hitlera, który domagał się taniego, rodzinnego samochodu. Pomysł, że Hitler chciał odciążyć kolej, która była z roku na rok coraz bardziej nieefektywny. Po wielu zbudowanych prototypowych modelach (konkretnie było ich 9) zatwierdzono w 1938 roku do produkcji seryjnej w fabryce przyszłego projektu Volkswagenwerk GmbH "Porsche typ 60". Dokładność tych przepowiedni muszą dostarczyć oficjalne uroczystości państwowe, który odbył się w dniu 26 maja 1938 roku w Fallersleben (Dolna Saksonia). To było wtedy, że kamień węgielny pod budowę fabryki przyszłego KdF-Wagen (Kraft durch Freude-wagen), a następnie ochrzcił "samochód niemieckich Ludowej" Adolfa Hitlera. Oficjalna produkcja KdF-wagen (Volkswagen później) cywile wersji ("Beetle") został uruchomiony 11 lipca 1941 i zakończył się 07 sierpnia 1944. W sumie, w różnych wersjach nadwozia (sedan, coupe i cabrio-limuzyna) KdF-wagen rośliny wyprodukowane 630 sztuk Stadt. Pozostałe odmiany KdF-wagen (Schwimmwagen typ 166 - amfibia, Kubelwagen Type 82 - pojazd rover, a wojsko, "żuk" typ 92, 82E i wersje 4x4 Type 87) były przeznaczone dla armii niemieckiej. Ale cywilne KdF-wageny lata 1941-1944 po II wojnie światowej był prototypem, chociaż nie różni się od pierwszego powojennego Volkswagena "garbusa" produkowanego do 1949. Powojenna produkcja ruszyła we wrześniu 1945 roku do armii brytyjskiej, choć oryginalna fabryka niedaleko Fallersleben przeznaczono do likwidacji. Następnie doszło do oficjalnego powstania marki Volkswagen.
Stopniowo, dzięki w miarę przystępnej cenie "garbusa" oraz w późniejszych latach wprowadzenie nowych modeli (Transporter), Volkswagen awansował na jednego z największych producentów samochodów w Europie.
W 1973 roku Passat miał swoją premierę w 1974 roku, po złożeniu prawie 12 mln sztuk, zakończył produkcję Beetle w fabryce w Wolfsburgu. Od tego czasu, były one produkowane w Emden (do 19 stycznia 1978) i Meksyku. 30 lipca 2003 zakończyła się produkcja w Meksyku.
Następca Garbusa był Volkswagen Golf, który trafił do sprzedaży wiosną 1974 i został przyjęty entuzjastycznie. Rysunek hatchback'a okazał się być bardziej praktyczne, niż beetle.
Nieco mniejszy niż Golf Polo zadebiutował wiosną 1975 i został wyprodukowany w tej formie do 1981 roku, kiedy rozpoczęto produkcję drugiej generacji Polo.
W 1991 roku Volkswagen oficjalnie otworzyła przedstawicielstwo w Polsce. Kulczyk Tradex firma powstała z siedzibą w Poznaniu - polski importer samochodów Volkswagen i Audi, a od 1996 roku również Porsche.
W maju 1992 roku rozpoczął się inny polski rozdział w historii Volkswagena - firma została założona, "Volkswagen Poznań", który oryginalnie montowane, a później w całości wyprodukowane różnych modeli samochodów. Fabryka w Poznaniu stał się sztandarowym Volkswagen Transporter wytwarzany tu od początku 1994 roku. Obecnie w Poznaniu produkowane są Transporter T5 oraz Caddy.
W grudniu 1997 roku Volkswagen de Mexico SA de CV w zakładzie w Puebla rozpoczął seryjną produkcję Volkswagena New Beetle - reminiscencji Garbusa. W USA model ten, podobnie jak 40 lat temu Beetle wywołał prawdziwą "beetlemanię".
W 1998 roku rozpoczyna się seryjna produkcja Lupo, który jest początkiem nowej generacji oszczędnego małych samochodów VW, a także produkcja Bora, sedan oparty na IV generacji Golfa.
W tym samym czasie w 1998 r., Polska została wzbogacona o innej fabryce koncernu Volkswagen AG, tym razem do czynienia z produkukcją najnowszej generacji silników wysokoprężnych - Volkswagen Motor Polska Sp. z o.o. w Polkowicach (Dolny Śląsk).
Volkswagen AG jest Volkswagen Bank. Volkswagen Bank Polska SA powstała w 1998 roku. Bank składa się z: Volkswagen Bank direct, Volkswagen Leasing Polska, Usługi ubezpieczeniowe Volkswagen.
31 maja 2000 powstało w Wolfsburgu Autostadt - "wioskę Volkswagen", gdzie zwiedzający mogą nie tylko spojrzeć na wyniki spółki w dziedzinie motoryzacji, ale również ciekawego spędzenia wolnego czasu. Klienci otrzymują tu kupił ich samochody, które czekają na nich w jednej z dwóch szklanych wież - symbolach Autostadt.
26 listopada 2001 w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu z taśmy zjechał 33 333 333 samochód. Tak duża liczba pojazdów wyprodukowanych w jednej fabryce sukces niespotykany w historii motoryzacji.
W 1992 roku Golf III został wybrany Samochodem Roku, w 14 listopada 2005 Volkswagen Passat zdobył drugie miejsce, podczas gdy 2010 Samochód Roku było piątej generacji Volkswagen Polo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz